THİEF ÖN İNCELEME

THİEF ÖN İNCELEME
Geç kalınmış bir yapım geliyor oyun dünyamıza. Oyunda ileri noktalara gelinmiş fakat birkaç değişiklik sonucu, yapımın süresi bir hayli uzamış gibi görünüyor. En son çıkan oyununu 2004 yılında piyasaya süren firmanın dördüncü oyun için çok uzun süren bir yapım çalışması içerisine girdiklerini görebiliyoruz. Dağıtımcılık koltuğunda bu yıla damgasını vuran oyun Tomb Raider'ın yapımcısı, Square Enix var. Thief'de yeni moda olan reboot şeklinde oyuncularıyla buluşacak. Nasıl ki Tomb Raider oyununun sayısını vermiyor, ismiyle yayımlanıyor ise, aynı şey artık Thief içinde geçerli. Oyun için çok uzun zaman emek verildi ve yayımlanan fragmanı referans alarak konuşacak olursak eğer, gerçekten sınıfında en başarılı yapımlardan biri bizleri bekliyor. Oyun çıktığında bu uzun bekleyiş Thief'e yaramış diyebilirsiniz.
Senaryonun geçeceği atmosfer karanlık ve loş bir şehir olarak bizleri karşılayacak. Ne çok haksızlıklar, ne çok zulümler görmüş olan bu şehir veba hastalığı olan yoksun insanlar ile başı oldukça dertte. Oyunda can vereceğimiz karakter olan Garrett, uzun süredir şehrinden ayrı bir kesimde yaşamış ve sonra geri dönme kararı alarak geldiği şehrindeki yolsuzluğun hüküm sürdüğü sokaklarda buluyor kendini. Olanlar onu şaşkına uğratmıştı. Klasik bir senaryodan ibaret aslında. Baron isimli titanın halka çektirdiği çileler ve şehirde zenginler haricindeki tüm kesimlerin sefalet içinde yaşamasının tek sorumlusu Baron'du. Halkın bu denli ezilmesine dayanamayacak olan Garrett bu işe bir çözüm bulacaktır. Şöyle bir baktığınızda Robin Hood tarzı bir düşüncenin bu oyuna farklı bir şekilde işlenildiğini kestirmek zor olmasa gerek. Hırsızlık konusunda üst düzey kabiliyetlere sahip Garrett'in bu oyunda büyük gelişim göstererek, karşımızda keyifli bir Thief oyunu bulmuş olacağız.

Popüler oyunlarının birçoğunun temelini oluşturan yapımlardan biridir Thief serisi. Uzun zamandır oyun dünyasına hakim yapımlardan olan Thief'e özenen ve örnek alan oyun tiplerini şuan bildiğiniz ve oynadıınız oyunlar olarak görebileceksiniz. Hepsinde temel aynı fakat atmosfer ve senaryonun beraberinde getirdiği farklılıklar sonucu, her oyunun kendine has bir yapısı olduğunu dşünüyoruz. Temelinde Thief serisi bulunan oyunlardan bahsedeyim; Hitman, Splinter Cell, Assassin's Creed, Dishonored gibi şuan oyun dünyasında çok iyi çıkışlar yakalamış oyun serilerini görüyorsunuz. Bu tip kaliteli oyunlara öncülük eden Thief'in oyun dünyasına katkısı büyüktür. Klasikleşmiş gibi gözüken oyundaki karşı tarafı öldürme efektleri, her oyunun kendine göre atmosferiyle değişik şekiller almakta. Burada ise sessizlik ve mekanın karanlığından istifade, kamufle olunmaya özen gösterilen, aksiyon dolu bir öldürme girişimleri yapıyoruz. Tabi bazen ayarını kaçırırız ve ortalığı ayağa kaldırarak ne çok katliamlar geçirdik bilirsiniz. Ne kadar dikkat etsekte bir yerden fire verip herkesin başımıza üşüşmesini seyrettiğimiz anları hatırlayın. Thief'te kısa ve net bir görev tarzı var; mekana ne için geldiysen onu sessiz bir şekilde gerekeni yap ve ortadan kaybol. Yeni oyunda ise yine bu temeller üzerine kurulmuş bir şekilde, geliştirmeler ve dinamiklerin güçlenmesiyle daha zevkli bir hal alacak. Garrett'in yeni elbisesi çok şık, siyah ağırlıklı ve işimize yarayacak mühimmatları yanımızda taşıyabilecek kapasitede. Aslında şöyle bir bakınca Assassin's Creed'deki karakterlerimizin elbisesine benzer bir çok yönü var. Garrett'in açığı olan noktalarda biride kalabalık bir grup ile dövüş içerisine girmek. Karakterimiz ile teke tek dövüşlerde gayet güzel sonuçlar alabiliyoruz. Ama amacımız hırsızlık ve buna yoğunlaşan ve bu alanda gelişen Garrett'in dövüş konusundaki kabiliyetleri okunu çıkardımmı sekizini indirebilecek kapasitede değil. Oyunun yapay zekası üzerine şu tip bir farklılık var; muhafızlar normal derecede bir zekaya sahip. Bizim saklanabileceğimiz kısımları kısmen görebilecek ve denetleyebilecek cinsteler. Farklılık ise, kıdemi yüksek kişilerin(yüzbaşı, teğmen) bu tip kör noktaları göz ardı etmeksizin hep kontrol içerisinde olmaları. Bu bize biraz zor anlar yaşatacağa benziyor.

Thief ekibinin bizler için sunduğu oyun tarzında sadece görev yap bitir tarzında bir işleyiş koymamış. Açık dünya şeklinde, şehri gezmemiz ve keşifler yapmamız istenmiş. Bu da oyuna verilen artılardan biri oluyor. Sıkıcılıktan son derece barınmış bir oyun tarzından sonra umarım oyunun senaryosu dahilinde hayal kırıklığına uğramayız. Bir mekana alternatif bir çok giriş bulunuyor, zevkimize çalabileceğimiz eşyalarda gerekli yerlerde muhafaza durumunda. Dokuz yıldır bu oyun üzerinde çalışılıyor, hal böyle olunca birçok yöntem, alternatifler, efektler, çağın gerisinde değil tamda günümüze has özellikler mevcut. Ekibin bu oyundaki önceliklerin belkide en başında oyuncuya farklı seçenekler sunarak, oynanış tarzında köklü bir değişikliğe gidilmesidir. Oynanabilirlikte göz doldurucu özellikler ve aslında başka yapımlardan tanıdığımız bir özellik var. Focus adı verilen özelliğimiz sayesinde bize sunulan kolaylıklar üst düzey bir hal alacak. Assassin's Creed'den bilirsiniz Eagle Sense özelliğini. O tip bir güç sayesinde bize verilen görevdeki nesnelerin ele geçirilmesi olayında oldukça kolaylık sağlayacak. Bir odaya giriyoruz mesela, Focus gücümüzü kullanarak nesnemizin nerede gizli olduğunu kestirebilme imkanımız olacak sayın Torrent-Oyun.com üyeleri. Mantık yürüteceğiz birazda. Nerelere bakabileceğimizi gösteren bu özellik sayesinde açılmadık dolap çekmece bırakmayacağız. Dishonored'de olduğu gibi bu tür güçlerimizi yükseltme imkanımızda bulunmakta. Bir diğer önemli özelliklerden biride mekanda yaşayan kişilerin objeler üzerindeki parmak izlerini görebilme imkanımız olması. Buradan şunu çıkarabiliriz ki, mekanda hangi eşyaya, hangi çekmece veya dolaba daha çok dokunulmuş ve kullanılmış olduğunu sezerek oyunumuza yön vereceğiz. Her çekmeceyi açıp kapamak yerine pratik bir şekilde ön sezilerimizle araştırma yapabilecek hale geliyoruz. Bu bence oyundaki zaman kaybının ve sıkıcılığın giderilmesindeki en büyük etken olan özelliklerden başlıcası oluyor. Peki ya atmosferde ya atmosferde yakalanma riski altına girdiğimizde ne olacak. Burada da az önce söz ettiğim Focus özelliği ile karşımızdakinin bize hangi hamleler yapabileceğini ve zayıf noktalarını gösterebilecek bir özelliğe de sahip olduğunu göreceğiz. Oyunda zamanı yavaşlatma gibi Prens of Persia tarzında bir oynanabilirliğin daha sunulacağı belirtildi. Garrett'in bu tip zor durumlarda asıl amacı dövüşmek değil, o atmosferden hızlı bir şekilde ayrılmak olacaktır. Çünkü kalabalığa karşı şansı olmadığı gibide ne kadar az görünürse karakterimiz açısından o kadar iyi olacak. Dövüş açısından çokta kabiliyetli olmamamızın yanı sıra ekipmanlarımız arasında yay ve cop bulunacak. Garrett'in vazgeçilmez ve en etkili silahı olan yay ile sadece karşı tarafı öldürmek değil, görev içinde işe yarayabilecek birçok noktası bulunmakta ve ayrıca ortamda muhafız bulunurken ışıkların söndürülmesini sağlayabilecek özelliklere de sahip olacak.

Thief'in çıkışı için gösterilen tek zaman 2014 yılı. Ay ve gün şuan için mevcut değil. Oyunda eskiyi unutmayarak karaktere yeniden işlenilmiş birçok özellik var. PC, PS4 için şuan kesin olarak çıkacağını savunan firma büyük ihtimalle Xbox konsolunuda es geçmeyerek ona da yeni nesil oyunları arasına girebilecek bir yapım sunmakta. Sabırsızlıkla bekleyeceğimiz oyunlar arasında çoktan yerini almıştı.
Google Plus'Paylaş
Haberler, Hileler - Videolar Trainer'ler bulunduran Web Sitesi
    Blogger Yorumları
    Facebook Yorumları